کسب درآمد از وبلاگ

کسب درآمد از وبلاگ در ۱۰ قدم ساده

کسب درآمد از وبلاگ یکی از بهترین روش هایِ نوینِ وب هست که به شما امکان میده تا به راحتی و از طریق اینترنت و با داشتن یک کامپیوتر و از هر نقطه ای در دنیا به کسب درآمد بپردازید.
اما دقت داشته باشید که کسب و کار اینترنتی نیز مانند هر کسب و کار دیگری نیاز به صبر داره و اگر فکر میکنید با روش های مختلف میتونید یک شبه به درآمد زیادی برسید بهتر هست اصلا به فکر راه اندازی کسب و کار اینترنتی نباشید.
کسب درآمد از وبلاگ یکی از روش های عالی برای کسب درآمد از طریق اینترنت هست که میشه گفت یک روش بلند مدت بوده و در صورتی که قدم به قدم و با استفاده از راه های تمضین شده و روی اصول پیش برید، میتونید مطمئن باشید که در آینده نزدیک درآمد خوبی از وبلاگ یا سایت خود به دست خواهید آورد.

 

متاسفانه روزانه افراد بسیاری با تصور اینکه با راه اندازی یک سایت یا وبلاگ میتونند سریعا به درآمد برسند و رویاهای بزرگ خودشون رو تنها با یک وبلاگ ساده و یک شبه به واقعیت تبدیل کنند وارد این عرصه شده و پس از اینکه نمیتونند نتیجه ای رو ببیند این کسب و کار رو رها کرده و کسب درآمد از اینترنت رو دروغ و توهم میپندارند.

از طرفی افراد دیگری هم هستند که تنها به دلیل اینکه نمیدونند از کجا باید شروع کنند و یا با وجود اطلاعات بسیار زیادی که در وب موجود هست، سر درگم شده اند و یا شروع یک کسب و کار اینترنتی و کسب درآمد از وبلاگ رو بسیار فنی و پیچیده پنداشته و هیچ وقت قدم در راه یادگیری و شروع این کسب و کار نمیگذارند.

 

به همین دلیل در این مطلب قصد داریم تا در ۱۰ قدم ساده به شما یاد بدیم که چطور میتونید به راحتی و بدور از هرگونه پیچیدگی، شروع به راه اندازی یک سایت و کسب درآمد از وبلاگ خود کنید.
دقت داشته باشید فرقی نمیکنه شما یک سایت اینترنتی داشته باشید یا وبلاگ در هر دو حالت قدم هایی که برای رسیدن به درآمد باید بردارید مشترک خواهد بود.

 
قدم اول: موضوع مناسبی برای وبلاگ خود انتخاب کنید.

قبل از شروع راه اندازی یک سایت ابتدا باید مشخص کنید که اصلا میخواهید موضوع سایت یا وبلاگ شما در مورد چه باشد. موضوعات مختلفی هستند که میتونید در مورد اونها شروع به راه اندازی سایت یا وبلاگ کنید اما انتخاب موضوع مناسب در واقع راز موفقیت هر کسب و کاری خواهد بود.
اما چطور موضوعی باید انتخاب کنید؟ موضوعی که انتخاب میکنید باید ویژگی های زیر رو داشته باشد:
• پولساز باشد
• موضوع مورد علاقه شما باشد
• در آن موضوع اندکی اطلاعات و تخصص داشته باشید

از بین سه ویژگی گفته شده میتونیم بگیم مورد علاقه بودن مهمترین ویژگی بوده و در صورتی که موضوعی که انتخاب میکنید مورد علاقه شما باشد میتونه دو مورد دیگر رو هم تا حدود زیادی پوشش بده، اما به چه صورت؟
مهم نیست موضوعی که انتخاب میکنید چقدر پولساز باشد، زمانی که شما به موضوع سایت خود و یا کلا هر کسب و کاری علاقه نداشته باشید ادامه دادن اون برای شما سخت بوده و به علاوه هیچ وقت علاقه ای نخواهید داشت تا در آن مورد اطلاعات مختلفی رو به دست بیارید، یاد بگیرید و به تخصص برسید.

پیدا کردن موضوع برای مطالب وبلاگ

همچنین اگر موضوع انتخابی شما مورد علاقتون باشه همیشه دوست دارید تا در اون مورد مطالب و اطلاعات بیشتری به دست بیاورید و دائما در حال یادگیری خواهید بود. همین یادگیری و علاقه به آن شما رو بعد از مدتی تبدیل به یک متخصص و حرفه ای در حوزه مورد علاقه تان خواهد کرد.

دقت داشته باشید که مهمترین عامل موفقیت هر کسب و کاری یادگیری دائمی هست.

در کنار مورد علاقه بودن، موضوعِ انتخابی باید پولساز هم باشد. اما از کجا میتونید بفهمید که موضوع مورد نظر شما پولساز هست؟
بهترین راه استفاده از گوگل هست. اگر با جستجوی عبارت کلیدی مرتبط با موضوع سایت خود بتونید سایت ها و محصولاتی رو پیدا کنید که در حال فعالیت و فروش هستند و یا به عبارت بهتر اگر بتونید رقبایی رو برای خود پیدا کنید میتونید تا حدود زیادی از پولساز بودن ایده یا موضوع انتخابی تان نیز مطمئن باشید.

 
قدم دوم: خرید دامنه و هاست برای سایت یا وبلاگ.

قدم بعدی در راه کسب درآمد از وبلاگ، خرید یک نام دامنه اختصاصی و یک فضای میزبانی یا هاست برای وبلاگ تان است.
متاسفانه بسیاری از افراد هنوز هم وقتی صحبت از وبلاگ میشه سریع میرن سراغ سایت های وبلاگ دهی چون بلاگفا و یا پرشین بلاگ. اما شما میتونید تنها با هزینه اندکی وبلاگ اختصاصی خودتون رو با تمام امکانات و کاملا حرفه ای راه اندازی کنید.
برای این کار تنها هزینه ای که لازم است انجام دهید، خریداری هاست و دامنه است. البته برای این دو مورد هم میتونید از گزینه های رایگان موجود در وب استفاده کنید که البته پیشنهاد نمیشه.
این مطلب را هم بخوانید: هزینه راه اندازی سایت چقدر است؟

راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی میتونه کاملا بدون هزینه انجام بشه و نیاز به هیچ گونه سرمایه اولیه بالایی نداره اما اگر میخواهید قدم های محکمی بردارید و خیال تان از بابت همه چیز راحت باشد پیشنهاد میکنیم حداقل برای خرید دامنه و هاست خود هزینه کنید.

 
قدم سوم: با یک پلتفرم مناسب وبلاگ خود را راه اندازی کنید.

بعد از خرید هاست و دامنه برای سایت خود نوبت میرسه به راه اندازی سایت یا وبلاگ. این قسمت یکی از مراحلی هست که بیشتر کاربران تازه کار اون رو رها میکنند و از ترس فنی بودن آن هرگز اقدام به راه اندازی کسب و کار خود نمیکنند.

متاسفانه بیشتر افراد نیز فکر میکنند باید هزینه های بسیاری رو برای راه اندازی سایت متحمل شوند و پول زیادی بابت ساخت وب سایت خود به شرکت های مختلف میدن.
برای راه اندازی و ساخت یک سایت یا وبلاگ نیاز به هیچ هزینه ای ندارید و تنها با استفاده از پلتفرم های موجود، چون وردپرس یا جوملا که کاملا رایگان بوده و کار با اون هم خیلی ساده هست میتونید به راحتی و بدون نیاز به هر گونه کد نویسی و یا دانش طراحی وب و برنامه نویسی اقدام به راه اندازی و ایجاد یک سایت یا وبلاگ کنید.

 

در سایت کارنوین میتونید از آموزش ساده ایجاد سایت بدون نیاز به کدنویسی استفاده کرده و همین امروز سایت خودتون رو ایجاد کنید.
وردپرس با داشتن پلاگین ها یا همان افزونه ها، ویجت ها و یا ابزارک های مختلف و همچنین تم ها یا قالب های مختلف به شما امکان میده تا هر جور سایتی که بخواهید ایجاد کنید.
اکثر این افزونه ها و قالب ها کاملا رایگان بوده و شما میتوند تنها با یک کلیک اونها رو در سایت خود نصب کرده و از قابلیت های آن بهره ببرید.

 
قدم چهارم: با داشتن یک طراحی زیبا برای سایت خود بازدید کنندگان را تحت تاثیر قرار دهید.

حتما فکر میکنید برای آنکه سایتی با طراحی زیبا داشته باشید باید هزینه زیادی برای طراحی آن به شرکت های مختلف بپردازید و یا قالب های گران قیمت خریداری کرده و یا شاید هم مجبور باشید دانش طراحی وب سایت و کار با نرم افزار های مختلف رو یاد بگیرید؟!

 

ولی حقیقت اینه که نیاز به هیچ کدوم از موارد فوق ندارید، همانطور که در قدم قبلی گفته شد میتونید با استفاده از قالب های کاملا رایگان و حرفه ای که برای وردپرس موجود هست و تنها با یک کلیک، این قالب ها رو روی سایت خود نصب کرده و از داشتن سایتی با ظاهر کاملا حرفه ای و کاربر پسند لذت ببرید.

طراحی مناسب وبلاگ

با استفاده از پلتفرم وردپرس و هزاران قالب رایگان موجود برای اون دیگر نیازی نیست تا نگران طراحی و زیبا بودن سایت خود باشید.
مهمترین مزیت قالب های وردپرس، رسپانسیو بودن یا واکنش گرا بودن اون هست، به این معنی که با استفاده از این قالب ها، سایت شما در دستگاه های موبایل و تبلت و هر صفحه نمایشی با هر اندازه، بدون مشکل نمایش داده خواهد شد.

 
قدم پنجم: محتوای مناسبی برای وبلاگ خود ایجاد کنید.

مهمترین استراتژی برای کسب درآمد از وبلاگ یا سایت، محتوایی هست که در آن قرار میدهید. در واقع محتوای سایت یا وبلاگ شما عامل موفقیت و یا شکست کسب و کار تان خواهد بود.
اگر میخواهید یک سایت موفق و پر سود داشته باشید باید به دنبال ایجاد محتوای مفید و ارزشمند و کاملا اختصاصی برای آن باشید.

به هیچ عنوان سعی نکنید مطالب سایت خود را از دیگر سایت ها یا وبلاگ ها کپی کنید. مطمئن باشید که با این کار دیر یا زود کسب و کارتان محکوم به شکست خواهد بود.

 

همانطور که در ابتدای مطلب هم گفته شد، لازم است تا موضوعی که برای سایت خود انتخاب میکنید مورد علاقه تان باشد، به این ترتیب هرگز برای ایجاد محتوا و نوشتن مطلب برای سایت خود دچار مشکل نخواهید شد و همیشه میدونید که در مورد چه مطالب و موضوعاتی بنویسید و مهمتر اینکه هرگز از نوشتن در مورد چیزی که به آن علاقه مندید خسته نخواهید شد.

 

گردآوری و نوشتن مطلب آن هم اختصاصی که بتواند مفید واقع شده و به بازدید کنندگان سایت تان کمک کرده و برای آن ها جذاب باشد، در ابتدا کمی سخت و وقت گیر است، اما نگران نباشید با استفاده از آموزش های موجود در سایت کارنوین میتونید به راحتی تمام موانع نوشتن را حذف کرده و یک محتوای اختصاصی و ارزشمند برای سایت خود تهیه کنید.

 

اگر وقت و زمان کافی برای تهیه مطالب سایت خود ندارید، میتوانید با پرداخت هزینه ای به فریلنسر ها یا کسانی که تمایل دارند در ازای دریافت مبلغی محتوای سایت شما را تهیه کنند، از آن ها بخواهید تا این کار را انجام دهند.
برای این منظور میتونید به سایت پونیشا و دیگر سایت های مشابه مراجعه کنید.

 
قدم ششم: کسب درآمد از وبلاگ بدون بازدید کننده بی معنی خواهد بود.

تا اینجای کار شما باید یک سایت راه انداخته و مطالب ارزشمند و اختصاصی رو برای آن تدارک دیده باشید. اما اگر سایت شما بازدید کننده ای نداشته باشد درست مانند این است که مغازه ای در وسط بیابان داشته باشید.

 

بدون بازدید کننده سایت شما و کسب و کار اینترنتی تان مشتری نداشته و به همین ترتیب درآمدی نیز نخواهید داشت.
روش های مختلفی برای جذب بازدید کننده به سایت وجود دارد. دو روش کلی برای جذب بازدید کننده و یا ترافیک به سایت وجود دارد:
• روش اول: استفاده از روش های پولی چون: تبلیغات بنری، تبلیغات متنی، تبلیغات در گوگل و فیسبوک
• روش دوم: استفاده از روش های رایگان چون: سئو و یا بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو، استفاده از فروم ها، استفاده از شبکه های اجتماعی و …

در سایت کارنوین، ما شما رو با هر دو نوع روش آشنا خواهیم کرد، اما اگر میخواهید کسب و کار خود را بدون سرمایه شروع کنید پیشنهاد میکنیم از روش های رایگان برای جذب ترافیک استفاده کنید.
یکی از بهترین روش های جذب بازدید کننده برای هر نوع سایتی استفاده از سئو و یا بهینه سازی سایت برای گوگل هست.
متاسفانه خیلی ها اصول سئو رو پیچیده جلوه داده و خیلی ها هم اصلا حاضر نیستند تکنیک های اولیه اون رو برای موفقیت کسب و کارشان یاد بگیرند.

بهینه سازی سایت برای موتور جستجو

اما اگر کمی وقت صرف کنید و مباحث پایه ای سئو یا بهینه سازی سایت رو یاد بگیرید میتونید خودتون به راحتی و بدون نیاز به پرداخت هزینه ای به شرکت ها و افراد، وبلاگ یا سایت تان را بهینه سازی کرده و شاهد افزایش بازدید کننده و ترافیک هدفمند به سایت خود باشید.
دقت داشته باشید که استفاده از روش سئو برای جذب بازدید کننده در بلند مدت جواب میده و توقع نداشته باشید، در عرض یک هفته شاهد تعداد زیادی بازدید کننده در سایت خود باشید.

 

از دیگر روش های جذب ترافیک میتوان به استفاده از فروم ها یا انجمن های گفتگو، نوشتن پست مهمان، شبکه های اجتماعی، کامنت گذاری در وبلاگ ها و سایت های مشابه، بازاریابی محتوا، ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی اشاره کرد.

 

جذب ترافیک به سایت سخت ترین مرحله برای اکثر وب مستر ها یا دارندگان کسب و کار های اینترنتی هست، اما در صورتی که بتونید یک روش خوب رو پیدا کرده و روی آن تمرکز کنید، میتونید به راحتی بازدید کنندگان خود را به خریدار و مشتری دائمی تبدیل کرده و به کسب درآمد از وبلاگ خود یا سایت تان بپردازید.

 
قدم هفتم: شبکه های اجتماعی را فراموش نکنید.

همانطور که گفته شد یکی از روش های جذب بازدید کننده برای سایت استفاده از شبکه های اجتماعی است.
استفاده از شبکه های اجتماعی نه تنها طیف مخاطبان سایت شما رو گسترش میده بلکه میتونه تا حد زیادی به برند سازی و معروف شدن کسب و کارتان نیز کمک کند.

 

این روزها بسیاری از کسب و کارهای فیزیکی با استفاده از شبکه های اجتماعی مشتریان خاص خود را پیدا کرده اند.
برای موفقیت در استفاده از شبکه های اجتماعی لازم است تا از یک استراتژی و برنامه ریزی درست استفاده کنید. دقت داشته باشید که بهتر است از همان روز اول راه اندازی کسب و کارتان به فکر ایجاد پروفایل برای سایت خود در شبکه های اجتماعی ای باشید.
بهترین کار اینه که تنها در شبکه هایی که بیشترین مخاطبان شما در آن حضور دارند اقدام به ایجاد صفحه یا پروفایل کنید و روی تنها یک تا ۳ شبکه تمرکز کنید.

بهترین شبکه هایی که میتوانید از آن ها استفاده کنید فیسبوک و اینستاگرام هستند. البته استفاده از این شبکه ها بستگی به موضوع سایت یا کسب و کار شما و همچنین مخاطبان تان دارد.
مثلا اگر شما فروشنده بدلیجات یا جواهرات هستید، اینستاگرام میتواند شبکه عالی ای برای کسب و کارتان باشد. اما اگر یک سایت خبری دارید میتوانید تمرکز خود را روی فیسبوک یا توییتر بگذارید.
بعد از ایجاد پروفایل برای سایت یا وبلاگتان در شبکه های اجتماعی باید از همان روز اول به دنبال فالور یا دنبال کننده برای صفحه شبکه اجتماعی خود باشید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

روش های بسیاری برای این کار وجود دارد، ولی هر کاری میکنید به هیچ عنوان دنبال روش های فیک و افزودن دنبال کننده های تقلبی نباشید، همچنین سعی کنید محتوای ارزشمند و مفیدی رو با دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارید و به هیچ عنوان هر مطلب بی ارزش و بی ربط به موضوع کسب و کارتان را در صفحه خود قرار ندهید.

 

نکته دیگر اینکه حتما سعی کنید همواره با مخاطبان خود در شبکه های اجتماعی تعامل داشته باشید، مطالب آن ها را لایک کنید، ری توییت کنید، به اشتراک بگذارید، برای پست ها و مطالب آن ها نظرات مفید قرار داده و در صورتی که برای شما کامنت میگذارند پاسخ آن ها را در سریعترین زمان بدهید.

 
قدم هشتم: مشارکت بازدید کنندگان را در سایت خود افزایش دهید.

شما که نمیخواهید بازدید کنندگان تنها وارد سایت شما شده و در کمتر از چند ثانیه آن را ترک کنند؟ یکی از عوامل موفقیت هر وب سایتی افزایش مدت زمان ماندگاری بازدید کنندگان در سایت است. این عامل از نظر گوگل و سئوی سایت شما نیز بسیار مهم هست.
یکی از بهترین روش ها برای افزایش ماندگاری بازدید کنندگان در سایت داشتن محتوای ارزشمند، مفید، جذاب و از آن مهمتر اختصاصی است.

گذشته از داشتن محتوای مناسب برای سایت لازم است کاری کنید تا کاربران در سایت شما مشارکت داشته باشند. اما مشارکت یعنی چه؟
یعنی اینکه بازدید کننده بعد از ورود به سایت شما تنها یک مطلب را مطالعه نکرده و خارج شود، بلکه دیگر مطالب سایت تان را نیز مطالعه کند، در زیر مطالب شما نظر یا کامنت بگذارد، محتوای سایت تان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارد و یا اینکه کاری را در سایت شما انجام دهد، یعنی عضو خبرنامه شود، یا محصولی را خریداری کند.

 

یکی از روش های عالی برای جلب نظر مخاطبان سایت لینک دهی داخلی هست، به این معنی که در داخل متن مقالات خود، به مطالب مشابه لینک بدهید، مانند کاری که ما در این سایت میکنیم و در داخل متن شما رو به مطالب مشابه با استفاده از لینک دهی داخلی ارجاع میدهیم. همچنین میتوانید در پایان مطالب، مقالات مشابه دیگری رو هم به بازدید کننده نمایش دهید تا بتوانند به مطالب دیگر سایت تان دسترسی داشته باشند و به این ترتیب مدت زمان بیشتری رو در سایت شما سپری کنند.

 

برای اینکه بازدید کننده رو ترغیب به گذاشتن نظر در زیر مطالب خود کنید باید اولا سعی کنید مطالب مفید و مشکل گشایی رو ارائه کنید و همچنین در پایان مطالب خود با طرح یک پرسش یا چالش بازدید کننده رو به شرکت در بحث و گفتگو دعوت کنید.
استفاده از افزونه هایِ مختلفِ به اشتراک گذاریِ مطلب هم به بازدید کننده کمک میکنه تا در صورتی که مطلب شما رو مفید دونست، اون رو با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارد.

 

افزایش مشارکت کاربران به افزایش اعتماد آن ها نیز منجر میشود و به این ترتیب میتوانید به مرحله بعد رفته و با استفاده از روش گفته شده از بازدید کنندگان سایت خود بخواهید کاری انجام دهند و آن ها را تبدیل به خریدار یا بازدید کننده دائمی سایت خود کنید.

 
قدم نهم: ایمیل بازدید کنندگان خود را جمع کنید.

یکی از روش های افزایش مشارکت بازدید کنندگان در سایت این است که از آن ها بخواهیم تا کاری رو انجام بدن. این کار میتونه عضویت در خبرنامه ایمیلی سایت باشه یا دانلود فایل یا خریداری یک محصول.

 

یکی از بهترین روش ها برای دستیابی به این مهم، جمع آوری ایمیل بازدید کنندگان یا ساختن لیستی از ایمیل های آنهاست.
از جمله مهمترین کارهایی که باید از همان روز اول راه اندازی سایت باید به آن فکر کرده و آن را در سایت خود انجام دهید این است که به روشی، ایمیل بازدید کنندگان خود را جمع کنید تا بتوانید آن ها را از مطالب، محصولات و تخفیف های کسب و کارتان آگاه کنید.
متاسفانه روش های اسپم زیادی وجود دارد، اما شما که نمخیواهید با اسپم کردن، مخاطبان تان را از دست داده و اعتبار سایت خود را زیر سوال ببرید؟ بهترین کار این است که بازدید کننده با تمایل و رضایت خود ایمیلش را در اختیار شما قرار دهد.

ایمیل مارکتینگ به کسب درآمد از وبلاگ کمک میکند

میتوانید با استفاده از یک باکس خبرنامه و یا دانلود رایگان از بازدید کنندگان بخواهید که برای دریافت آخرین مطالب سایت یا دریافت یک فایل رایگان، ایمیل خود را وارد کنند تا فایل رایگان یا آخرین مطالب و تخفیف های سایت را در ایمیل خود دریافت کنند.
به این ترتیب میتوانید از طریق ایمیل با آنها ارتباط برقرار کرده، مطالب خاصی را برای آن ها ایمیل کنید و یا تخفیفات خوبی برای محصولات خود به آن ها از طریق ایمیل ارائه دهید.

 

به این روش نه تنها بازدید کنندگان با میل و رضایت خود ایمیل شان را در اختیار شما قرار میدهند بلکه میتوانید همواره آن ها را دنبال کرده و با ارسال مطالب مفید و اختصاصی به ایمیل شان، آنها را تبدیل به بازدید کنندگان و در نهایت مشتریان دائمی خود کنید.

 
قدم دهم: کسب درآمد از وبلاگ را آغاز کنید.

تمام اقداماتی که تا این مرحله انجام داده اید با هدف کسب درآمد از وبلاگ یا کسب و کار شما بوده است.
اما لازم است قبل از آنکه به کسب درآمد از وبلاگ فکر کنید با این ذهنیت وارد کسب و کار اینترنتی شوید که نباید از همان روز اول به فکر درآمد باشید، به همین دلیل است که در ابتدای مقاله نیز اشاره شد که کسب درآمد از وبلاگ یا سایت باید هدف بلند مدت شما باشد.

 

در واقع باید از همان روز اول به فکر ایجاد ارزش برای بازدید کنندگان سایت خود باشید و برای این منظور هم بهتر است به فکر ایجاد محتوای ارزشمند و اختصاصی باشید، یعنی مطالبی را در سایت خود قرار دهید که ارائه دهنده راه حل برای بازدید کنندگان سایت باشد و آن ها را برای دریافت اطلاعات بیشتر ترغیب کند.

 

تمام این اقدامات حداقل بین ۳ تا ۶ ماه زمان میخواهد. دقت داشته باشید تا زمانی که تعداد بازدید روزانه شما حداقل به ۱۰۰ نفر نرسیده است به فکر کسب درآمد از وبلاگ خود نباشید.
زمانی که به بازدید مناسبی در سایت تان رسیدید میتوانید به فکر کسب درآمد از آن باشید. روش های مختلفی برای کسب درآمد از اینترنت وجود داره که در سایت کارنوین با انواع آن آشنا خواهید شد.

کسب درآمد از وبلاگ بعد از رسیدن به 100 بازدید

بسیاری از وب مسترها با تصور کسب درآمد سریع از وبلاگ یا سایت خود اقدام به قرار دادن انواع تبلیغات کلیکی در گوشه و کنار سایت خود کرده و یا از پاپ ها برای کسب درآمد جزئی استفاده میکنند که این کار برای بازدید کننده بسیار آزار دهنده است.
به جای این کار میتوانید با استفاده از فروش محل های تبلیغاتی در سایت تان درآمد خوبی به دست آورید، البته زمانی میتوانید از این روش درآمد خوبی به دست آورید که بازدید ماهانه خوبی در سایت خود داشته باشید.

 

از دیگر روش های کسب درآمد از وبلاگ استفاده از سیستم های همکاری در فروش هست، گرچه این راه نیز میتونه روش خوبی برای کسب درآمد باشه اما لازم هست بدونید، چه محصولاتی رو برای کسب درآمد از همکاری در فروش انتخاب کنید و تکنیک ها و آموزش های لازم در این مورد رو یاد گرفته تا بتونید درآمد و سود خوبی از این روش به دست آورید.

 

اما روش بسیار بهتری برای کسب درآمد از وبلاگ یا سایت وجود داره و اون هم فروش محصولات یا خدمات خودتون هست، اما چطور؟
شما میتونید بعد از مدتی که از راه اندازی وبلاگ تان گذشت، نیاز ها و مشکلات کاربران رو از طریق کامنت هایی که در سایت تان قرار میدهند و یا مشارکت در فروم های مرتبط با موضوعِ سایت تان شناسایی کرده و سپس با ارائه یک راه حل مناسب برای مشکلات موجود در حوزه فعالیت سایت تان، اقدام به ایجاد یک محصول یا ارئه سرویس کنید.

 

نگران نباشید شما میتونید به راحتی یک محصول دیجیتالی تولید کرده و اون رو برای فروش در سایت خود قرار دهید.
مزیت محصولات دیجیتالی، قابل دانلود بودن اون هست، علاوه بر این، یک محصول دیجیتالی برای تولید، نیاز به هزینه خاصی نداشته و میتونه تنها یک کتاب الکترونیکی آموزشی باشه یا یک فایل ویدیویی آموزشی در مورد موضوعی مرتبط با سایت یا وبلاگتان.

 

نکته ای که باید همیشه به خاطر داشته باشید اینه که به فکر افزایش ارزش و کیفیت محصولات و خدماتی که ارائه میکنید باشید، از نظرات و انتقادات کاربران و خریداران استفاده کرده و همواره سعی کنید تا محوصلات خودتون رو با امکانات و راه حل های اختصاصی به روز رسانی کنید.
هرگز بعد از فروش از پشتیبانی مشتریان خود غافل نشوید، باید همیشه سعی کنید اعتماد و نظر خریداران رو جلب کنید تا بتونید یک کسب و کار موفق داشته و به درآمدی مطمئن و پایدار برسید.

ارائه محوصلات و خدمات با کیفیت و ارزشمند تنها ضامن موفقیت و افزایش اعتماد شما نزد مشتریان تان خواهد بود. به این ترتیب هر وقت محصول یا خدمتی جدیدی رو در وبلاگ یا سایت خود ارائه کنید مشتریان، با اعتماد و علاقه بیشتری ترغیب به خرید خواهند شد.

 
نتیجه گیری

در این مطلب سعی کردیم به طور کاملا خلاصه تمام اقداماتی را که برای کسب درآمد از وبلاگ یا سایت خود نیاز دارید بردارید را بیان کنیم.
با مطالعه مقالات رایگان موجود در این سایت میتونید به طور کاملا دقیق و حرفه ای با تمام مراحل گفته شده آشنا شده و هر چه سریعتر کسب و کار اینترنتی خودتون رو راه اندازی کرده و به درآمد برسید.

 

در صورتی که در مورد هر کدام از مراحل گفته شده در فوق سوال یا ابهامی دارید در قسمت نظرات بیان کنید تا شما رو راهنمایی کنیم.
اگر صاحب کسب و کار اینترنتی یا دارنده وبلاگ یا سایتی هستید، شما چه روشی رو برای کسب درآمد از وبلاگ یا سایت خود موفق میدونید؟