علایم بار داری در روزهای اول

اولین علامت اصلی بار داری نداشتن عادت ماهانه برای یک یا چند دوره متوالی است

 

اولین علامت و نشانه بارداری در زنان مختلف متفاوت است ،حتی ممکن است عده ای از خانم ها تات روزها ،هفته ها و ماه ها پس از بار داری هیچ علامت شاخصی نداشته باشند اما برخی دیگر ممکن است تنها یک هفته پس از لقاح هم دچار بروز علایم شوند .در واقع کلیت مسئله این است که علایم اولیه بارداری در زنان متفاوت است.

همه این اتفاقات ممکن است بیفتد

دکتر  "هنکه داگلاس پالمر " مدیر مرکز تحقیقات باروری و سلامت مادران " کندی شیریور " میگوید :

اولین علامت اصلی بارداری نداشتن عادت ماهانه برای یک یا چند دوره متوالی است ...البته خیلی از خانم ها طی دوره های ماهانه خود اختلال و بی نظمی دارند و برای همین اگر به اندازه بیش از نیمی از یک دوره زنانه به تاخیر بیفتد باید به بارداری به عنوان یکی از علت های احتمالی فکر کنند.

اگر این نشانه هارا دارید یعنی باردار هستید

انجمن ملی زنان و بار داری کانادا می گوید ، اگر چه زنان عموما به تاخیر افتادن دوره های ماهانه را به عنوان نشانه اولیه در بارداریدر نظر میگیرند اما باید گفت، برخی نشانه ها ی دیگر عم می تواند همراه این نشانه باشد از جمله :

 

بزرگ شدن و حساس شدن سینه ها

خستگی و انرژی نداشتن

تهوع ، استفراغ ، حالت سر گیجه و تهوع صبحگاهی

تیره شدن نوک سینه ها

سردرد

ویار نسبت به یک غذا یا زده شدن از یک غذای خاص

تکرار ادرار

تغییر خلق و خو و روحیه طی شبانه روز

خونریزی های جزیی و مختصر

تمایل یا تنفر ؟ مسئله این است

یکی دیگر از اولین علامت های بارداری در زنان می تواند بروز واکنش های جدید نسبت به غذا ها باشد . در واقع میشود گفت یکی از علامت های اولیه بارداری می تواند علاقه یا تنفر به برخی از غذاها باشد .علاقه مند شدن بیشتر به مزه ها و بو هاست ،مثلا خانم باردار ممکن است به مزه شیرین یا به هر چیزی که نمک داشته باشد متمایل شود یا به خوردن پوست پرتغال یا لیمو ترش علاقه پیدا کند.درمواردی ممکن است کشش به خوردن مواد غیر طبیعی مثل خاک یا زباله ایجاد شود که این حالت ها نیازمند مراجعه و مشاوره به پزشکان است .یکی از علامت های اولیه بارداری میتواند حالت تهوع به محض استشمام یک بو یا مزه باشد ،برای مثال برخی خانم ها بلافاصله بعد از استشمام بوی قهوه یا چای تهوع پیدا می کنند ،شاید این شایع ترین مورد درباره بوی روغن و سرخ کردن باشد که باعث بروز حالت تهوع در زنان باردار میشود.

آسپرین ممنوع

دکتر داگلاس پالمر در توضیح برخی علامت های اولیه بارداری میگوید : ممکن است خانم ها در اوایل باروری به دلیل تغییر در میزان هورمون ها تشدید سردرد ها را تجربه کنند یا به سردرد های جدید دچار شوند .خانم هایی که فکر میکنند باردار هستند بهتر است از قرص های حاوی استامینوفن استفاده کنند و آسپرین مصرف نکنند .آسپرین میتواند عوارض زیادی روی جنین از جمله اختلالات کبدی ،اما یکی از چیز هایی که بسیاری از زنان نمیدانند مصرف آسپرین در دوران بارداری میتواند باعث تغییر رنگ دندان های جنین و ناهنجاری های لب و لثه شود.

دقیق ترین راه کدام است

اما بهترین راه برای تشخیص بارداری چیست ؟ دکتر "کالین کالینز " از مرکز درمانی "پلاندپرنت هو " می گوید : خب جواب این سوال کاملا معلوم است انجام یک آزمایش بارداری

به طور معمول خانم ها از شیوه ی سنجش بارداری در خانه و نوار های مخصوص استفاده می کنند اما باید در این مورد دقیق بود و کاملا بر اساس دستورات تست آزمایش را انجام داد .هر اشتباه کوچکی میتواند روی نتیجه آزمایش تاثیر بگذارد، در ضمن اکثر این تست های خانگی دارای جواب های کاذب هستند .

یک علامت آزار دهنده

بر اساس روند فیزیولوژیک بارداری یک خانم باردار بین 6تا 8 هفته پس از بارداری احساس تکرر ادرار پیدا خواهد کرد این حالت ممکن است با گذر زمان شدید تر هم شود و در مواردی فرد باردار دچار کنترل نکردن ادرار شود که البته گذراست و فقط باید در حالت شدید به پزشک مراجعه شود .

منبع : سیب سبز

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...